Η διάγνωση ως διεργασία επικοινωνίας και κατανόησης από τον θεραπευτή της ενέργειας του πάσχοντα είναι επιθυμητή. Μετά από χρόνια άσκησης των θεραπευτικών τεχνών, ο θεραπευτής περιέρχεται στην κατάσταση κατά την οποία αυτόματα (βιώνοντας την ενέργεια) και χωρίς νοητικό κόπο, οδηγείται στην διάγνωση. Άρα, η θεραπεία αποτελεί προϋπόθεση της διάγνωσης και όχι το αντίθετο.
Μέσα στα πλαίσια της δυτικής ιατρικής σκέψης η διεργασία της διάγνωσης έχει αποκτήσει ένα στρεβλό περιεχόμενο. Κατ’ αρχάς εσφαλμένα θεωρείται ότι αποτελεί προϋπόθεση της θεραπείας, με αποτέλεσμα να μπλοκάρει και να αδρανοποιεί τους νέους θεραπευτές. Κατά δεύτερον, εσφαλμένα και πάλι, η διάγνωση επιδιώκει την αντικειμενοποίηση, ταξινόμηση και ονοματοθεσία της ασθένειας από την οποία υποφέρει ο πάσχοντας. Η διεργασία αυτή είναι σφαλερή, γιατί η ασθένεια δεν υπάρχει από μόνη της αλλά μόνο μέσα από την ιδιαίτερη ενέργεια του πάσχοντα. Η δυτική ιατρική διάγνωση λοιπόν, απομακρύνει από την ουσία και τον στόχο της θεραπείας που είναι ο ίδιος ο πάσχοντας. Η διάγνωση στα πλαίσια της Δυτικής Ιατρικής είναι επιβλαβής τόσο για τον θεραπευτή και πολύ περισσότερο για τον πάσχοντα.
Τα τελευταία 50 χρόνια η τεχνολογική έκρηξη του δυτικού πολιτισμού παρήγαγε μηχανήματα καταμέτρησης (π.χ. computers, υπέρηχους, αναλυτές αίματος, αξονική και μαγνητική τομογραφία, ραδιοϊσότοπα κλπ) των φυσιολογικών και παθολογικών διεργασιών του ανθρώπινου σώματος. Η υπερφίαλη δυτική σκέψη (λόγω της φωτιάς του σύγχρονου ανθρώπινου πολιτισμού που εκκινεί από τη Δύση) θεώρησε ότι αυτό το γέννημα της ανθρώπινης φύσης, τα μηχανήματα, μπορούν να υπερβούν το ανθρώπινο μέτρο. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι σύγχρονοι γιατροί, αυτοί που πιστεύουν ότι το γέννημα (τα μηχανήματα-τεχνολογία) μπορεί να υπερβεί το γεννήτορά του (τον άνθρωπο), απώλεσαν την ενεργειακή επικοινωνία με τον πάσχοντα, έθεσαν ανάμεσα στους ίδιους και τους πάσχοντες τα μηχανήματα και την τεχνολογία. Μέσα από τα μηχανήματα όμως, που είναι ανθρώπινα δημιουργήματα και άρα θα ήταν ύβρις μόνο να τα λοιδορούμε, παράγεται και διακινείται γνώση την οποία οι εναλλακτικοί θεραπευτές οφείλουν να γνωρίζουν και να διαχειρίζονται.
Έτσι, στο πρωτότυπο αυτό μάθημα της Διάγνωσης γίνεται ένας συγκερασμός των δύο: των παραδοσιακών διαγνωστικών διεργασιών της Κινέζικης Ιατρικής (σφυγμός, γλώσσα, πρόσωπο, ιστορικό κλπ) και των σύγχρονων τεχνολογικών διαγνωστικών διεργασιών της Δυτικής Ιατρικής. Με αυτό τον τρόπο θα επιτραπεί στους θεραπευτές που ασκούν τις θεραπευτικές τέχνες να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τη γλώσσα της σύγχρονης ιατρικής τεχνολογίας. Για παράδειγμα, στην γενική αίματος μετράμε ερυθροκύτταρα (αιματοκρίτης), αιμοπετάλια και λευκά αιμοσφαίρια. Ο αριθμός των ερυθροκυττάρων μας ενημερώνει (όχι πλήρως αλλά μερικώς) για την επάρκεια ή την λεγόμενη στην Κινέζικη Ιατρική ανεπάρκεια αίματος. Ο αριθμός των αιμοπεταλίων για την τάση του σώματος για στάση του αίματος. Ο αριθμός των λευκών αιμοσφαιρίων για την επάρκεια ή ανεπάρκεια της Wei Qi (αμυντικής ενέργειας) στο επίπεδο του αίματος.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ:
• Η έννοια και η ηθική της διάγνωσης
• Η διάγνωση στα πλαίσια του Κίτρινου Αυτοκράτορα
• Οι διαγνωστικές τεχνικές της Παραδοσιακής Κινέζικης Ιατρικής (επισκόπηση, όσμηση, ακρόαση, ψηλάφηση)
• Ιστορικό – επικοινωνία με τον πάσχοντα (επισκόπηση, ακρόαση)
• Γλώσσα – πρόσωπο (επισκόπηση)
• Σφυγμός και ψηλάφηση σώματος (ψηλάφηση)
• Βιοχημικές και μικροβιολογικές εξετάσεις (γενική αίματος, γεν.ούρων, ουρία, κρεατινίνη, γεν.σπέρματος, κλπ.)
• Απλές ακτινογραφίες, αξονική τομογραφία, μαγνητική τομογραφία, υπέρηχοι
· Προσωποδιάγνωση
• Φυσική εξέταση
Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση στην Διάγνωση:
Η υλοποίηση της εξ’ αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας πραγματοποιείται μέσω πλατφόρμας e-learning. Στο πλαίσιο της πλατφόρμας ο σπουδαστής καλείται να παρακολουθήσει ασύγχρονα (βίντεο μαθημάτων) και σύγχρονα μαθήματα (σύνδεση με την φυσική τάξη μέσω zoom). Επίσης προσφέρουμε την δυνατότητα και στους εξ’ αποστάσεως σπουδαστές μας να παρακολουθούν όποτε το επιθυμούν τα μαθήματα δια ζώσης, κατόπιν συνεννόησης με την γραμματεία. Στο τέλος του μαθήματος ο σπουδαστής οφείλει να συμπληρώσει με επιτυχία τεστ προκειμένου να ολοκληρώσει τις σπουδές του.
Στην πλατφόρμα επίσης ο σπουδαστής θα βρει το εγχειρίδιο του μαθήματος σε pdf, το οποίο επίσης θα αποστέλλεται έντυπο μέσω ταχυδρομείου στην διεύθυνση που θα μας υποδείξει.
Τέλος στην πλατφόρμα υπάρχει η δυνατότητα για υποβολή ερωτήσεων προς τους διδάσκοντες του κάθε μαθήματος μέσω chat.
Το γενικό πνεύμα για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ο σπουδαστής να ακολουθεί το χρονοδιάγραμμα της δια ζώσης εκπαίδευσης. Δεν μπορούμε να συμπτύξουμε τον χρόνο εκπαίδευσης γιατί αυτό θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.