Ο στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουμε την ενεργειακή συμπεριφορά και τις θεραπευτικές ιδιότητες των ελληνικών βοτάνων. Η ύλη του μαθήματος εστιάζεται στην μελέτη και ανάλυση των βοτάνων του τόπου μας. Έχουν επιλεγεί περίπου 60 ελληνικά βότανα, από πολύ γνωστά (π.χ. τσουκνίδα, μολόχα κλπ.) μέχρι και λιγότερο γνωστά (γαϊδουράγκαθο, τριβόλι κλπ.). Τα βότανα αυτά θα εξετασθούν τόσο από την σκοπιά της Παραδοσιακής Κινεζικής Ιατρικής, όσο και από την σκοπιά της Αρχαίας Ελληνικής Ιατρικής, με βάση τα κείμενα του Ιπποκράτη, του Γαληνού και του Διοσκουρίδη, αλλά και εκτενείς αναφορές σε μεταγενέστερους βυζαντινούς ιατρούς και μεταβυζαντινά «ιατροσόφια», επιχειρώντας έτσι μια σύνδεση της αρχαίας παράδοσης με τη σύγχρονη λαϊκή βοτανοθεραπεία.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ:
• Ιστορικά στοιχεία της εξέλιξης της αρχαίας ελληνικής και βυζαντινής ιατρικής παράδοσης.
• Βασικά στοιχεία παλαιογραφίας (μελέτη χειρογράφων).
• Μέθοδοι παρασκευής απλών φαρμακευτικών σκευασμάτων (αφέψημα, έγχυμα, βάμμα κλπ.).
• Βασικά στοιχεία ταξινομικής (συστηματική βοτανική, βοτανικά χαρακτηριστικά).
• Περιγραφή σύγχρονων μεθόδων μελέτης φυσικών φαρμακευτικών υλών (εθνοβοτανική, φαρμακευτική κλπ.).
• Ανάλυση τουλάχιστον 60 βοτάνων με βάση τις αρχαίες και νεότερες πηγές.
• Αναφορές στην σύγχρονη βιβλιογραφία και τις βιοχημικές ιδιότητες των φυτών.
Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση στα Ελληνικά Βότανα:
Η υλοποίηση της εξ’ αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας πραγματοποιείται μέσω πλατφόρμας e-learning. Στο πλαίσιο της πλατφόρμας ο σπουδαστής καλείται να παρακολουθήσει ασύγχρονα (βίντεο μαθημάτων) και σύγχρονα μαθήματα (σύνδεση με την φυσική τάξη μέσω zoom). Επίσης προσφέρουμε την δυνατότητα και στους εξ’ αποστάσεως σπουδαστές μας να παρακολουθούν όποτε το επιθυμούν τα μαθήματα δια ζώσης, κατόπιν συνεννόησης με την γραμματεία. Στο τέλος του μαθήματος ο σπουδαστής οφείλει να συμπληρώσει με επιτυχία τεστ προκειμένου να ολοκληρώσει τις σπουδές του.
Στην πλατφόρμα επίσης ο σπουδαστής θα βρει το εγχειρίδιο του μαθήματος σε pdf, το οποίο επίσης αποστέλλεται έντυπο μέσω ταχυδρομείου στην διεύθυνση που θα μας υποδείξει.
Το γενικό πνεύμα για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ο σπουδαστής να ακολουθεί το χρονοδιάγραμμα της δια ζώσης εκπαίδευσης. Δεν μπορούμε να συμπτύξουμε τον χρόνο εκπαίδευσης γιατί αυτό θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.