Η εναλλακτική ιατρική γεννιέται από την ανάγκη του σύγχρονου ανθρώπου για ένα άλλο, πιο ανθρώπινο ιατρικό σύστημα. Οι θεωρητικές βάσεις της εναλλακτικής ιατρικής προέρχονται κατά κύριο λόγο από την Παραδοσιακή Κινέζικη Ιατρική και την Ayurveda. Αναρωτιέται κανείς, ποια θα μπορούσε να είναι η συμβολή της Αρχαίας Ελληνικής Ιατρικής στην διαμόρφωση της διαρκώς αναπτυσσόμενης εναλλακτικής ιατρικής; Η απάντηση στο ερώτημα είναι ξεκάθαρη. Η Αρχαία Ελληνική Ιατρική θα μπορούσε να εμπλουτίσει τις θεωρητικές βάσεις της εναλλακτικής ιατρικής. Αυτό το καθήκον έχουμε εμείς, οι σύγχρονοι Έλληνες, να εκπληρώσουμε. Αφού ασχολούμαστε εμείς οι Έλληνες, στα πλαίσια της εναλλακτικής ιατρικής, με τις κουλτούρες άλλων λαών και πολιτισμών, γιατί να αφήνουμε την γνώση των προγόνων μας στο απυρόβλητο; Γιατί να μην ασχοληθούμε τέλος πάντων με τα επιτεύγματα της ιατρικής σκέψης των προγόνων μας;
Οι σκέψεις αυτές με βασάνιζαν από την αρχή της ίδρυσης της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ. Ο τίτλος δε της σχολής ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΙΝΕΖΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ επιλέχτηκε με σκοπό να μας υπενθυμίσει την ανάγκη αναβίωσης της Αρχαίας Ελληνικής Ιατρικής προς όφελος των ίδιων των Ελλήνων αλλά και όσων ασχολούνται με την εναλλακτική ιατρική ανά τον κόσμο. Ενώ λοιπόν το όραμα και η ανάγκη για ένα μάθημα σχετικό με την Αρχαία Ελληνική Ιατρική υπήρχε, δεν είχε βρεθεί ο τρόπος με τον οποίο θα δομούντο η προφορική διδασκαλία και οι γραπτές σημειώσεις αυτού. Έτσι λοιπόν πέρασαν έξι χρόνια λειτουργίας της σχολής χωρίς αυτό το αναγκαίο μάθημα. Πολύ πρόσφατα όμως έπεσε στα χέρια μου ένα βιβλίο (Πραγματεία περί φυσιολογίας και παθολογίας του Νικόλαου Ιερόπαιδα) το οποίο μου έδειξε τον τρόπο συγκρότησης ενός τέτοιου μαθήματος. Γιατί το βιβλίο του Νικόλαου Ιερόπαιδα είναι βασισμένο στην Αρχαία Ελληνική Ιατρική σκέψη και ταυτόχρονα χρησιμοποιείτο ως εγχειρίδιο διδασκαλίας της ιατρικής σε ιατρικές σχολές της τουρκοκρατούμενης Ελλάδας γύρω στο 1650.
Έτσι, λοιπόν ο Νικόλαος Ιερόπαιδας με το θαυμάσιο βιβλίο του, μοναδικό στο είδος του, ιερό κειμήλιο της Αρχαίας Ελληνικής Ιατρικής σκέψης, μου έδειξε τον δρόμο για το πώς μπορεί να συγκροτηθεί το μάθημα Η ΒΑΣΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ.
Ζητάω την επιείκεια όλων, μιας και το έργο που αναλαμβάνω να διεκπεραιώσω είναι μεγάλο και προφανώς θα υπάρχουν ελλείψεις και ενδεχομένως λάθη. Τολμώ όμως να το κάνω αφού θεωρώ ιερό μου καθήκον την προσπάθεια αναβίωσης της Αρχαίας Ελληνικής Ιατρικής.
Το μάθημα απευθύνεται σε όλους, κυρίως βέβαια τους θεραπευτές του εναλλακτικού χώρου. Οι πρώτοι μαθητές θα είναι και οι Δάσκαλοι που θα διδάξουν την γνώση αυτή στα πέρατα του κόσμου.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ:
Μέρος Α:
* Εισαγωγή. Ιστορικά στοιχεία. Ιπποκράτης. Ασκληπιός.
* Πυρ – ύδωρ.
* Η τριαδικότητα της ανθρώπινης φύσης (μυελός, αίμα, έντερο)
* Τα 4 στοιχεία.
* Περί χυμών.
* Περί ψυχής.
* Περί έμφυτου πυρός
* Περί αμυντικής ενέργειας και βλαπτικών παραγόντων
* Η έννοια της νόσου και διαχείριση αυτής
Μέρος Β :
Φυσιολογία και παθολογία των εσωτερικών οργάνων.